Ugyan Ákos furcsa szerzet, de szívesen segít – kérdés, hogy az mennyit ér

Már írtam Ákosról, aki rendszergazda a munkahelyemen és jót mulattunk rajta a csapatépítőn, amikor a motoros szerkójában próbált lovagolni a farmon, ahova mentünk.

Mivel ő az egyetlen motoros ismerősöm, hozzá fordultam, amikor eldöntöttem, hogy motorozni szeretnék. Tényleg látszott rajta, hogy szeretne segíteni, de szegény a maga egyszerű módján akarta nekem elmagyarázni a dolgokat. Nem jutottunk egyről a kettőre. Mindenről úgy beszélt, mintha nekem már lenne egy alaptudásom a motorokról, nem értette meg, hogy halvány fogalmam sincs. Annyi kiderült, hogy szerinte nekem A2 kategóriájú jogosítvány kell. Azt már nem mertem neki bevallani, hogy azt sem tudom, hogy az A2 jogosítvány milyen motor. Mármint, milyet lehet vele vezetni.

A mai világban viszont ez már két kattintás után kiderül. Szóval Ákos segítsége abban merült ki, hogy elmondta nekem, az A-t, vagyis a korlátlant nem érdemes rögtön letenni semmi tapasztalattal. Viszont szerinte A2 alatt nem érdemes ezzel “vesződni”. Azért teszem idézőjelbe, mert ő nem fogalmazott ilyen finoman és nőiesen. Nem tudom, igaza van-e, de hát ő tapasztalt a témában. Másfelől viszont igencsak különböző karakterek vagyunk. Ezen a linken minden ott van, amit tudnom kell erről a kategóriáról. Az is, hogy az A2 jogosítvány milyen motort enged meg, mikortól lehet letenni, mik a feltételei. Szóval minden.

Ez alapján úgy döntöttem, hogy Ákosnak tulajdonképpen igaza van. A2-vel már el tudok menni hosszabb túrákra, kirándulni vagy ilyesmi. Nem szeretnék kisebbel járni. Plusz, ha meggondolom magam, átléphetek korlátlanra. Annyi a kikötés, hogy ha 2 éven belül teszem le, akkor nem kell megint kresz vizsgát tennem. Ezt jó lenne kihasználni, nem vagyok a vizsgák nagy híve. A B-s jogsinál is voltak gondjaim az elmélettel. Tudom, hogy nem nehéz és gyakorlatban simán használom, de rengeteg olyan dolgot kell tudni, amit soha többé nem fogok használni. Sosem felejtem el, hogy volt olyan kérdés, hogy milyen mélyen kell barázdáltnak lennie a kerékguminak… Felteszem létfontosságú, hogy tudjam, 3,6 mm! Bolond vagyok, hogy újra ilyesmire adom a fejem, de a motorozás régi vágyam és most valami sugallatra úgy érzem, meg kell lépnem ezt is!

Reméljük, jól jövök ki a dologból 😀